10 Top Tips voor verhuren van vakantiehuis, woning, chalet of caravan Italie
Een tweede huis verhuren
Hieronder vind je tips hoe je jouw vakantiehuis op een goede manier onder de aandacht kunt brengen. Als je op zoek bent naar het inschrijfgedeelte, dan kun je je hier inschrijven, en vandaag nog jouw vakantiehuisje op de site plaatsen en onze tips toepassen.
1. Frisse foto's
Mensen kijken meteen naar de foto's! Nog voordat ze tekst lezen, hebben ze hun keuze vaak al gemaakt. Goede foto’s zijn dus het allerbelangrijkste! Zorg voor sfeervolle foto’s die een reëel beeld geven van het huisje. Vergeet daarbij de omgeving niet. Kunnen mensen ergens buiten zitten en hoe is de tuin / het uitzicht. Het gaat niet om de hoeveelheid foto’s maar wel om mooie sfeervolle beelden waarop mensen goed kunnen zien wat ze kunnen verwachten. Een foto van jouw fijjne huis in de zon is veel plezieriger om naar te kijken, dan een sombere herfstfoto. Nog beter: heb je video van het huisje? Geef ons de link door!!
2. Naam vakantiehuis
Verzin een leuke, toepasselijke naam voor jouw HuisjeTeHuur! Huisjes met een leuke naam worden beter bekeken, echt!
3. Volledige beschrijving
Vertel in de tekst waar jouw vakantiehuis zich in onderscheidt t.o.v. de andere huisjes. Nieuwe bedden? Kinderspeelgoed aanwezig? Vloerverwarming? Airco? Is het voor rustzoekers of juist voor mensen die houden van gezelligheid?
4. Overtuig jouw gasten van de locatie
De omgeving maakt voor een groot deel (of soms zelfs het grootSTE deel) het 'unieke verkooppunt' ofwel Unique Sellingpoint. Je hebt dat huisje natuurlijk niet zomaar op die locatie, toch?
Dus het is van groot belang om de verhuurder te laten weten wat er in de buurt te doen is, wat ze beslist moeten gaan zien en waar ze zo lekker kunnen eten. Daarmee maak je de beschrijving volledig is; wat zijn de leuke attractie in de buurt, wat is er voor moois te zien, welke steden zijn er in de omgeving, welke uitstapjes kunnen er gemaakt worden. Welke activiteiten zijn er mogelijk? Is er een vliegveld in de buurt? Mogelijkheiden met openbaar vervoer? Als je de tijd neemt om een volledige beschrijving te geven, zegt dat ook iets over jouw goede zorgen als verhuurder. Hoe uitgebreider de advertentie-tekst, hoe sneller jouw huis wordt gevonden en wordt verhuurd!
5. Wat maakt jouw huis net even anders?
Zijn er specifieke woorden waar je graag op gevonden wilt worden? Zet ze in de tekst, zodat de advertentie naar boven komt als mensen hierop zoeken!! Denk hierbij bijvoorbeeld aan wandel-, fiets-, sportmogelijkheden. Of heeft jouw huisje speciale pluspunten, zoals een stekker om je elektrische auto op te laden? Vermeld ze!
Minstens zo belangrijk; Bij de advertentie moeten ook de juiste kenmerken (strand / hond welkom/ kindvriendelijk/ vaatwasser, etc....) worden aangevinkt. Want mensen zoeken meestal gericht binnen een land waarbij ze vervolgens zoekcriteria aanvinken die belangrijk zijn voor het vinden van hun ideale vakantiehuis. Als deze kenmerken bij jouw huis niet aanstaan, wordt het huis niet gevonden. Dat is zonde!
6. Vindbaarheid
Kleine moeite, groot plezier!! Af en toe inloggen om de gegevens te updaten is erg effectief. Advertenties die recent zijn aangepast worden eens per 2 weken omhoog geplaatst in het totaaloverzicht. Zo springt de advertentie sneller in het oog!
Vergeet niet te controleren of de gps-positie op het kaartje goed staat. Zo kunnen mensen jouw huis ook vinden als ze via de kaart willen zoeken.
7. Tips voor een fijn verblijf van gasten
Mensen houden van een schoon, opgeruimd huisje.
Dit is het allerbelangrijkste om ervoor te zorgen dat mensen tevreden naar huis gaan en graag terug komen, of jouw huisje een goede review geven.
8. Extra's
Denk na over welke extra's je de huurders kunt geven. Gratis wifi of gebruikmaken van faciliteiten in de buurt worden erg gewaardeerd. Vinden mensen opgemaakte bedden bij aankomst? Verras jouw huurders. Een leuk presentje bij aankomst? Een leuke welkomstboodschap?
Als mensen in jouw huisje logeren, is het fijn dat ze zich zo snel mogelijk thuis voelen. Handig om dan een beschrijving klaar te leggen met bijvoorbeeld de tips voor de vaatwasser of op welke manier ze aan jou een vraag kunnen stellen als dat nodig is. (appje sturen of even op de deur kloppen als je in de buurt woont?)
9. Persoonlijke tips
Omdat mensen de omgeving meestal niet kennen, voelen ze zich erg geholpen als ze wat persoonlijke tips krijgen. Waar zit een leuk, betaalbaar restaurant? Welke supermarkt is dichtbij? Welke activiteiten zijn er in de buurt? Een leuke map maken van deze informatie is daarbij heel handig. Dan kunnen mensen op hun gemak -als de tassen zijn uitgepakt- de informatie bekijken.
10. Reviews
En na de huurperiode; vraag om de ervaring van jouw gasten! Bijvoorbeeld in een gastenboek. En vertel in jouw advertentie wat de gasten over hun verblijf en het huisje zeggen. Overigens is een gastenboek ook heel waardevol voor jezelf, als verhuurder. Zo ontdek je wat gewaardeerd wordt, waarin het huisje zich onderscheidt en wat beter kan. Laat jouw gasten met je meedenken! En probeer open te staan voor verandering :-)
Suggesties of ideeën voor HuisjeTeHuur.nl? Ook die horen we graag!
Hopelijk hebben deze tips je op ideeen gebracht om jouw vakantiehuis nog beter onder de aandacht te brengen. Aanvullingen zijn uiteraard altijd welkom. Madeleine huisjetehuur.nl |
info@huisjetehuur.nl
Jouw huis verhuren - inschrijven
Wil l je meteen bij ons starten met verhuren? Schrijf je in, dan kunt staat jouw huis vandaag nog op onze site.
Ervaring HuisjeTeHuur
Benieuwd hoe anderen het verhuren via Huisjetehuur.nl ervaren? Kijk dan even op de site van Trustpilot HuisjeTeHuur
Belasting verhuren tweede woning
Een vakantiehuis is volgens de definitie van de belastingdienst een woning waarvan jij de eigenaar bent, maar waarin je niet woont. Een 2e woning hoort daardoor bij het box 3-vermogen. Je betaalt belasting over jouw vermogen volgens de regels die daarvoor gelden. Als je een 2e woning verhuurt, hoef je de inkomsten uit de verhuur niet op te geven in de veel gevallen. Maar, als je naast de verhuur meer aanbiedt, zoals bijvoorbeeld ontbijt of verhuur van linnengoed, dan is de opbrengst belast in box 1. Denk dus vooraf een goed na welke diensten je aan wilt bieden en de gevolgen daarvan.. Lees meer over Belasting verhuren tweede woning op de site van de Belastingdienst.
Populair